خراسان/  زنی 18ساله ام و شوهرم 20سال دارد. 2 سال است که عقد کرده ایم و به دلایلی هنوز نتوانسته ایم به خانه خودمان برویم . شوهرم روز به روز بد اخلاق تر می شود و می گوید دوستم دارد ولی سر مسائل کوچک بحث می کند. با همه خوب است جز من و خانواده ام. حس می کنم حتی فامیل های دورش از من برایش مهم تر هستند. همیشه به دلیل رفتار هایش سرزنش می شوم. کارم فقط شده است گریه کردن. با هیچ فردی نمی توانم صحبت کنم چون با اصرار، خانواده ام را به این ازدواج راضی کردم.

پاسخ مشاوره

با سلام خدمت شما خواهر گرامی. شما از بداخلاقی شوهرتان شکایت کرده اید و گفته اید که روز به روز اخلاق وی با شما بدتر می شود و در عین حال شما را دوست دارد. با توجه به توضیحاتتان و این که دو سال از دوره عقدتان گذشته است و گفته اید که خانواده تان را مجبور به این ازدواج کرده اید، باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلایل زیادی ممکن است این بد اخلاقی اتفاق بیفتد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-ممکن است یکی از دلایل بد اخلاقی های شوهرتان، توانایی نداشتن او برای رفتن به خانه خودتان باشد که باعث استرس و اضطراب او شده است و بد اخلاقی می کند. در این باره شما باید سعی کنید نگرانی های وی را درک کنید و به او در تامین شرایط ازدواج کمک کنید.
2-نکته مهم دیگر در این زمینه نوع تربیت وی است. ممکن است وی در خانواده ای بزرگ شده که این گونه رفتار کردن برایشان عادی و طبیعی است. در این باره شما باید در زمانی که وی آرام است و به شما ابراز محبت می کند، درباره نوع رفتارش صحبت کنید و بگویید که رفتارش چه مقدار شما را اذیت می کند.
3-نکته دیگر در این زمینه این است که ممکن است شوهرتان دارد رفتار شما یا یکی از اعضای خانواده تان را تلافی می کند. در این زمینه باید با وی صحبت کنید و دلیل رفتار خودتان را توضیح دهید و از طرفی در تغییر رفتارتان تلاش کنید.
4-نکته دیگر در این زمینه این است که اگر عصبانیت شوهرتان در این اواخر بیشتر شده ممکن است او مشکلی دارد که نمی تواند درباره آن با شما صحبت کند مانند مشکلات شغلی. در این باره سعی کنید با محبت و آرامش دادن به وی به مشکل پی ببرید و متوجه آن شوید.
5-نکته دیگر، نوع رفتار خانواده شوهرتان است که باعث توجه بیشتر او شده است. ببینید که دیگران چگونه با وی رفتار می کنند که باعث نزدیکی و جلب توجه وی می شوند. شما نیز سعی کنید نکات مثبت در رفتار آن ها را انجام دهید.
نویسنده: حمید شیرازی - روان شناس بالینی 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar